Zmiany tras autobusów na Ursynowie_old

W związku z rozpoczętą budową Południowej Obwodnicy Warszawy oraz przenosinami Bazarku „Na Dołku” od września zlikwidowana zostanie pętla Natolin Płn. Spowoduje to zmiany tras autobusów, które dotychczas z tej pętli korzystały. Niestety propozycje ZTM są niekorzystne dla mieszkańców i będą wiązały się ze znacznymi utrudnieniami, zmuszając pasażerów do dalekich spacerów lub do skorzystania z samochodu.

Naszym zdaniem możliwe są lepsze rozwiązania, które prezentujemy poniżej. Chcemy poznać Państwa opinię na ten temat! Za pomocą formularza poniżej możecie ocenić, czy podoba Wam się propozycja ZTM czy nasza.

Linia 136

ZTM proponuje aby autobus ten jechał ul. Cynamonową tylko w kierunku Płaskowickiej, a po postoju wracał al. KEN. W ten sposób mieszkańcy okolic ul. Cynamonowej zostaną pozbawieni dojazdu do metra, co będzie szczególnie uciążliwe w trakcie porannego szczytu. Gdy wycofywano autobusy z tej ulicy, mieszkańcy uzyskali zapewnienie obsługi transportowej tego rejonu właśnie przez linię 136. Jednokierunkowy ruch w stronę południową jest absolutnie niewystarczający.

AKTUALIZACJA: według nowych informacji ul. Lanciego będzie nieprzejezdna, w związku z czym zmodyfikowaliśmy naszą pierwsza propozycję.

My proponujemy przedłużenie tej linii tak, aby utrzymać dwukierunkową trasę na ul. Cynamonowej. Autobusy mogłyby skręcać w ul. Płaskowickiej, jechać dalej Rosoła a następnie wracać ul. Belgradzką i al. KEN. Postój autobusów byłby możliwy w zatoce przy metrze Natolin, która dziś nie obsługuje żadnej linii. Stacja metra dawałaby też dostęp do zaplecza sanitarnego bez potrzeby montowania przenośnych toalet (toi toi) dla kierowców.

Kliknij aby powiększyć obrazek

Linia 195

ZTM chce całkowicie zlikwidować popularną linię 195! Jest to linia szczególnie ważna dla mieszkańców Ursynowa Północnego, obecnie będących już w znacznej mierze w wieku senioralnym, a więc z jednej strony mentalnie trudno adaptującym się do zmian, które burzą ich wieloletnie przyzwyczajenia, a z drugiej strony, cierpiącym na różne dolegliwości i ograniczenia ruchowe, które obiektywnie uniemożliwiają im poruszanie i korzystanie z zaplanowanych dla nich połączeń alternatywnych, w tym przesiadek. Linia autobusowa, która objeżdżała cały Ursynów Północny a następnie kierowała się Doliną Służewiecką w kierunku Łazienek Królewskich była dla wielu z nich jedyną, z której regularnie korzystali.

Zamiast likwidacji proponujemy dwa warianty: pierwszy pozostawiający trasę linii 195 bez zmian aż do skrzyżowania ul. Płaskowickiej ze Stryjeńskich, gdzie autobus ten jechałby dalej do al. KEN, a następnie wracał ul. Belgradzką i Stryjeńskich. Na skrzyżowaniu tych ostatnich możliwy byłby postój w obecnie niewykorzystywanej zatoczce. Taka zmiana byłaby też korzystna dla mieszkańców ul. Kazury, którzy dziś muszą pokonywać spore dystanse do najbliższego przystanku.

Jeżeli jednak z przyczyn logistycznych lub ekonomicznych nie będzie możliwe zachowanie całej trasy trasy linii 195, to drugi wariant zakłada jej skrócenie do granicy, jaką stanowi ul. Ciszewskiego. Tam też proponujemy pętlę postojową tejże linii: na terenie parkingu P+R przy skrzyżowaniu al. KEN z ul. Ciszewskiego.

Kliknij aby powiększyć obrazek

Podpisując petycję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych umieszczonych w formularzu zgodnie z regulaminem.

Zapisz