Petycja ws. modernizacji ul. Płaskowickiej

plaskowickiej

Czy Ursynów jest gorszy?

Władze miasta ogłosiły na konferencji 6 października 2016 r., że ul. Płaskowickiej nie będzie modernizowana w najbliższej przyszłości, przeznaczając uprzednio zaplanowane środki na rozbudowę II linii metra. Te decyzję podtrzymała Rada Warszawy na sesji 20 października.

Po co dwa razy kopać?

Niebawem ruszy budowa tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy (POW), która spowoduje rozkopanie całego terenu wzdłuż ul. Płaskowickiej, wraz z jej częściami. Władze miasta planują w 2020 roku poprzestanie na przyjęciu od wykonawcy tunelu POW, przywrócenia stanu obecnego ul. Płaskowickiej i nieinwestowaniu w rozbudowę ulicy. Jednak sama rozbudowa wciąż widnieje w planach – czy to znaczy, że kilka lat po budowie tunelu mieszkańców znów czeka utrudniający życie remont? Czy to jest racjonalne finansowo?

Chcemy modernizacji ul. Płaskowickiej!

Ulica Płaskowickiej na większości swej długości posiada po jednym pasie ruchu, w dodatku wzdłuż ulicy nie wszędzie są chodniki, brak jest jakichkolwiek dróg dla rowerów. Przejścia dla pieszych są niebezpieczne i pozbawione sygnalizacji, a skrzyżowania nie posiadają wygodnych pasów do skrętu. Przy węzłach nie ma zaplanowanych kładek, co zmusi pieszych do nadrabiania drogi. Ulicą tą planowany jest przebieg głównego nurtu ursynowskiego ruchu wchód-zachód prowadzącego od i do węzłów POW. Ograniczenie rozbudowy spowoduje, że ursynowski ruch z tych węzłów POW będzie rozprowadzany innymi, w tym lokalnymi, równoległymi do Płaskowickiej, ulicami. Utrzymanie zwężeń spowoduje zmniejszenie komfortu życia na Ursynowie, zwiększenie zanieczyszczenia i uniemożliwi sprawne korzystanie z nowo wybudowanej obwodnicy w tunelu.

Ale… co z parkiem nad tunelem?

Modernizacja ul. Płaskowickiej w żaden sposób nie ograniczy stworzenia parku nad tunelem POW. Niezależnie od planów stworzenia parku, rezerwa na przyszłą rozbudowę tej ulicy zostanie zachowana. Plany parku dotyczą terenów bezpośrednio nad tunelem, natomiast rezerwa pod ul. Płaskowickiej jest pozostawiona obok tych działek.

Popieram! Co mam zrobić?

Podpisz się pod poniższą petycją do Prezydent m.st. Warszawy Hanny Gronkiewicz-Waltz i zachęć do tego sąsiadów oraz znajomych. Tylko w ten sposób możemy pokazać władzom miasta, że ta inwestycja jest niezwykle ważna dla Ursynowa.

Modernizacja ul. Płaskowickiej

Szanowna Pani Prezydent,

Jako mieszkaniec Ursynowa stanowczo sprzeciwiam się planom zaniechania przez władze m. st. Warszawy modernizacji ul. Płaskowickiej i zamiarowi odtworzenia jej po 2020 roku jedynie w stanie obecnym, tj.: z wąskimi gardłami jednopasmowymi, bez dróg rowerowych i nowych chodników.

Żądam poszerzenia całej ulicy Płaskowickiej do dwóch pasów ruchu w każdym kierunku, przebudowy skrzyżowań, budowy bezpiecznych przejść dla pieszych ze światłami, bezkolizyjnych lewoskrętów oraz oddania jej do użytkowania wraz z chodnikami i drogami dla rowerów równocześnie z zakończeniem budowy tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy (POW).

Nie zgadzam się na odebranie Ursynowowi środków przeznaczonych na ten cel z powodu budowy drugiej linii metra. Ulicą Płaskowickiej, która w części jest ulicą główną, a w części zbiorczą, planowany jest przebieg głównego nurtu ursynowskiego ruchu wchód-zachód prowadzącego od i do węzłów POW. Ograniczenie rozbudowy ulicy Płaskowickiej spowoduje, że ursynowski ruch wschód-zachód z węzłów POW będzie rozprowadzany innymi, w tym lokalnymi, równoległymi do Płaskowickiej, ulicami. Utrzymanie zwężeń na ulicy Płaskowickiej spowoduje zmniejszenie komfortu życia na Ursynowie, zwiększenie zanieczyszczenia i uniemożliwi sprawne korzystanie z nowo wybudowanej obwodnicy w tunelu.

[signature]

Podziel się tym ze znajomymi:

   

Podpisując petycję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych umieszczonych w formularzu petycji zgodnie z regulaminem.

Treść petycji:

Pani Hanna Gronkiewicz-Waltz
Prezydent m.st. Warszawy

Szanowna Pani Prezydent,

Jako mieszkaniec Ursynowa stanowczo sprzeciwiam się planom zaniechania przez władze m. st. Warszawy modernizacji ul. Płaskowickiej i zamiarowi odtworzenia jej po 2020 roku jedynie w stanie obecnym, tj.: z wąskimi gardłami jednopasmowymi, bez dróg rowerowych i nowych chodników.

Żądam poszerzenia całej ulicy Płaskowickiej do dwóch pasów ruchu w każdym kierunku, przebudowy skrzyżowań, budowy bezpiecznych przejść dla pieszych ze światłami, bezkolizyjnych lewoskrętów oraz oddania jej do użytkowania wraz z chodnikami i drogami dla rowerów równocześnie z zakończeniem budowy tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy (POW).

Nie zgadzam się na odebranie Ursynowowi środków przeznaczonych na ten cel z powodu budowy drugiej linii metra. Ulicą Płaskowickiej, która w części jest ulicą główną, a w części zbiorczą, planowany jest przebieg głównego nurtu ursynowskiego ruchu wchód-zachód prowadzącego od i do węzłów POW. Ograniczenie rozbudowy ulicy Płaskowickiej spowoduje, że ursynowski ruch wschód-zachód z węzłów POW będzie rozprowadzany innymi, w tym lokalnymi, równoległymi do Płaskowickiej, ulicami. Utrzymanie zwężeń na ulicy Płaskowickiej spowoduje zmniejszenie komfortu życia na Ursynowie, zwiększenie zanieczyszczenia i uniemożliwi sprawne korzystanie z nowo wybudowanej obwodnicy w tunelu.

Zapisz

Zapisz